Italia, Matkat
Jätä kommentti

Roadtrip Maggiorejärvellä

Haimme tällä viikolla jälleen vuokra-auton käyttöömme, sillä olimme olleet kaksi viikkoa ilman autoa ja hieman ”jumissa” täällä pikkukylässämme. Toki tuon parin viikon aikana teimme reissun Milanoon ja haahuilimme Varesen kaduilla (ja miljoonilla patikointireiteillä), mutta kyllä se on vain helpompaa kulkea omalla autolla varsinkin tällaisesta Rasan kaltaisesta pikkukylästä.

Auto haettiin siis maanantaina ja sen jälkeen olemme tehneet jo päväreissut Comon kaupunkiin ja Milanon Ikeaan (jossa kävimme valikoimassa huonekaluja meidän uuteen asuntoon Jyväskylässä) ja nyt eilen Maggiorejärvelle. Maggiorejärven roadtripille otimme Mauno-koiran mukaan, jotta ei tarvitsisi kiirehtiä takaisin ja ajelimme järven länsirantaa pitkin melkein Sveitsin rajalle saakka pysähdellen aina kun siltä tuntui. Ja näimme taas NIIN siistejä paikkoja. Oikeastaan jokainen kaupunki rantatien varrella näytti siltä, että siellä voisi viettää päivän tai pari vain tutkistellen ihania pikkukujia ja nauttien upeista maisemista.

maggiore2

Siisteistä paikoista mainittakoon kuitenkin erikseen Stresan kaupunki, jonne pysähdyimme sekä meno- että paluumatkalla ja jonne emme kuitenkaan astuneet jalallamme kertaakaan 😀 Kaupunki näytti nimittäin niin siistiltä, että päätimme tulla tutustumaan siihen myöhemmin — ilman koiraa.

Toinen siisti paikka oli upea, upea Cannero Rivieran kaupunki, jossa oli mm. huikea salainen vesiputous, kymmeniä toinen toistaan suloisempia pikkukatuja ja aivan ihana rantakatu. Paikka näytti olevan saksalaisten eläkeläisten suosiossa (joiden joukkoon me tietenkin sulauduimme täydellisesti) ja voisin kuvitella, että se on varmaan aivan täynnä porukkaa turistikaudella.

maggiore

Täällä Italiassa on kyllä ehdottomasti siisteintä näihin pikkukaupunkeihin tutustuminen. En tiedä voiko näihin vuoristomaisemiin, pastellisävyisiin taloihin ja kapeisiin kujiin kyllästyä ikinä. Ja aina sattumalta löytää jonkin aivan supersiistin paikan, kuten tuon kuvissa vilahdelleen vesiputouksen. Musta tuntuu, että tämä syys-lokakuu on muutenkin hyvää aikaa matkustaa täällä. Paikkohin saa tutustua ilman väentungosta, koska pahin turistikausi on jo ohi ja ilmasto on juuri sopivaa, ei liian kylmää eikä kuumaa. Nyt kaikki siis lentolippuja varailemaan syyslomaksi 😉

This entry was posted in: Italia, Matkat
Tagged with: , ,

Kirjoittanut

Adventurer, food enthusiast, nature lover, sister and proud owner of a cat and a dog.